هشت اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

در این مقاله با 8 اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز (خلال سیب زمینی منجمد) آشنا خواهید شد..

اشتباه شماره 1

اولین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

انتخاب خط تولید با ظرفیت کم

خط تولید فرنچ فرایز با ظرفیت پایین نخرید

با توجه به اینکه در کشور ما در حال حاضر تولید کنندگانی با ظرفیت تولید ۵ تن محصول در ساعت و حتی ۱۰ تن محصول در ساعت وجود دارند ، با وجود این تولیدکنندگان بزرگ (که از خطوط بسیار پیشرفته اروپایی هم استفاده مینمایند) ، دیگر جایی برای تولید کنندگانی با ظرفیتهای پایین مانند ۵۰۰ کیلوگرم و یا ۱۰۰۰ کیلوگرم در ساعت وجود نداشته و آنها قدرت رقابت در بازار را نخواهند داشت. پیشنهاد ما به سرمایه گذاران تولید فرنچ فرایز در حال حاضر خرید خط با ظرفیت حداقل ۲ تن محصول در ساعت میباشد. اولویت اول ما ، موفقیت شما میباشد نه کسب منافع به هر قیمتی به همین دلیل با وجود امکان ارائه خط تولید با ظرفیتهای کمتر از 2000 کیلوگرم ، ما به هیج عنوان این تصمیم را پیشنهاد نمیدهیم. جهت اطلاع بیشتر از دلیل این موضوع لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید.
 

اشتباه شماره 2

دومین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

خرید خط تولید دست دوم

خط تولید دست دوم نخرید

یکی از بزرگترین اشتباهات یک سرمایه گذار کارخانه تولید فرنچ فرایز و یا هر کارخانه دیگری ، خرید خط تولید دست دوم میباشد. ما برای این ادعا چندین دلیل قانع کننده داریم. دلیل اول اینکه ماشین آلات دست دوم غالبا عمر بسیار بالایی دارند و کاملا فرسوده شده اند و اگر فرسوده نبودند و میتوانستند به تولید بپردازند دلیلی برای فروش این ماشین آلات وجود نداشت. دلیل دوم اینکه این ماشین آلات اغلب از نظر تکنولوژی منسوخ شده میباشند و توانایی رقابت با ماشین آلات جدید و به روز را ندازند ، باور کنید ما در عصر تکنولوژی هستیم و روز به روز تکنولوژی تغییر میابد. دلیل سوم اینکه خط تولید دست دوم فاقد خدمات پس از فروش میباشد و به علت بسیار قدیمی بودن قطعات این ماشین آلات به راحتی قابل تامین نیست. دلیل چهارم اینکه خط تولید دست دوم فاقد خدمات باز نمودن صحیح از محل فعلی و اورهال ( رفع ایرادات و تعویض و به روز نمودن قطعات معیوب ) میباشد.  دلیل پنجم اینکه خط تولید دست دوم فاقد خدمات نصب و راه اندازی و آموزش میباشد. جهت اطلاع از خطرات خرید خط تولید دست دوم فرنچ فرایز لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

اشتباه شماره 3

سومین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

خرید خط تولید غیر استاندارد

خرید خط تولید غیر استاندارد بزرگترین اشتباه میباشد

اجازه ندهید با قیمت پایین شما را گمراه نمایند. یکی از بزرگترین اشتباهات ، خرید خط تولید غیر استاندارد و ارزان قیمت بدون درنظر گرفتن مشکلات و هزینه های پنهانی که این خط تولید در آینده برای شما به همراه خواهد داشت میباشد. برخی از مشکلات و معایب این خطوط به این شرح میباشد :عمر پایین ماشین آلات و فرسودگی سریع به دلیل استفاده از قطعات اولیه غیر استاندارد ، عدم توانایی تولید ۲۴ ساعته و مداوم ( یک خط تولید غبر استاندارد نمیتواند 24 ساعت وبصورت پیوسته و مداوم فرنچ فرایز تولید نماید ) ، فاقد یک سیستم کنترل کامپیوتر مرکزی ، فاقد تونل انجماد با دیفراست یکبار در هفته ، مصرف بالای انرژی و آب ، درصد بالای روغن و رطوبت در محصول نهایی ، خطوط غیر استاندارد نیمه اتوماتیک و دارای ظرفیت تولید کم میباشند ، خطوط غیر استانداردنیازمند تعداد بالای نیروی انسانی و دخالت دست میباشند. 

اشتباه شماره 4

چهارمین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

درنظر نگرفتن انبار تخصصی سیب زمینی

انبار تخصصی نگهداری سیب زمینی از ضروریات یک پروژه تولید فرنچ فرایز میباشد

در کشور ما در فصول زمستان و بهار ، سیب زمینی ها از انبارهای نگهداری به دست کارخانه های فرآوری سیب زمینی میرسند و به دلیل اینکه معمولا این سیب زمینی ها در انبارهای تخصصی سیب زمینی و بصورت علمی نگهداری نمیگردند دارای قند بالا و کیفیت پایینی می‌باشند که این موضوع باعث  افزایش مصرف آب و انرژی در خط تولید باعث افت کیفیت محصول نهایی می‌گردد . به همین جهت  یک انبار تخصصی  نگهداری سیب زمینی برای کارخانه تولید فرنچ فرایز یک نیاز واقعی می‌باشد.

اشتباه شماره 5

پنجمین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

درنظر نگرفتن تجهیزات نشاسته گیری

تجهیزات جداسازی نشاسته را به هیچ عنوان از قلم نیاندازید

میزان جذب روغن یکی از معیارهای اساسی تشخیص فرنچ فرایز با کیفیت میباشد. در خطوط استاندارد تولید خلال سیب زمینی میزان جذب روغن محصول نهایی به علت پروسه علمی تولید و تجهیزات پیشرفته بکارگیری شده ، بسیار پایین و مطابق با استانداردهای جهانی میباشد و این در حالیست که در خطوط غیر استاندارد میزان جذب روغن محصول نهایی بسیار بالا و غیر استاندارد میباشد و این موضوع به ضرر تولید کننده تمام میگردد چرا که هم هزینه های مصرف روغن برای تولید کننده  افزایش میابد و هم مصرف کننده از کیفیت محصول ابراز نارضایتی می نماید

اشتباه شماره 6

ششمین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

درنظر نگرفتن سیستم سورتینگ

بدون سیستم سورتینگ شما متضرر خواهید شد

با وجود سیستم سورتینگ ، سیب زمینی ها قبل از ورود به خط تولید از وجود خاک و سایر ضایعات تمیز میگردند و این موضوع باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب می‌شود. علاوه بر این با وجود این سیستم در کارخانه ، سیب زمینی ها بصورت سایز بندی نشده و به قیمت بسیار مناسب تری خریداری میگردد که از این طریق منافع مالی بیشتری نصیب کارخانه میگردد. نکته دیگر اینکه با وجود سیستم سورتینگ می‌توان سیب زمینی ها را قبل از ورود به خط تولید دسته بندی نموده و محصول مناسب با همان سایز را تولید نمایید .

اشتباه شماره 7

هفتمین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

درنظر نگرفتن فضای کافی برای خطوط تکمیلی

از همین ابتدا فضای مناسبی برای خطوط تکمیلی پیش بینی نمایید

خطوط تکمیلی از اولین اولویت‌های یک کارخانه فرنچ فرایز میباشد چرا که سیب زمینی هایی که در بخش سورتینگ به عنوان سایز نا مناسب و ریز جدا میگردند و اجازه ورود به خط تولید را پیدا نمی‌کنند و همچنین ضایعاتی که در طول فرآوری سیب زمینی از خط تولید خارج میگردند معمولا حجم زیادی را شامل میشود، پس  با اضافه نمودن خطوط تکمیلی مانند خط تولید فلیک ( پودر ) سیب زمینی می‌توان این ضایعات کم ارزش را به کالایی صادراتی با ارزش فوق العاده زیاد تبدیل نمود . از اینرو درنظر گرفتن  فضای مناسب در کنار خط تولید خلال سیب زمینی از همان ابتدای طراحی و ساخت کارخانه می‌تواند به این هدف جامع عمل بپوشاند 

اشتباه شماره 8

هشتمین اشتباه در خرید خط تولید فرنچ فرایز

نادیده گرفتن آموزش تخصصی

آموزش تخصصی به اندازه خرید خط تولید مهم میباشد

شما اگر پیشرفته ترین خط تولید خلال سیب زمینی دنیا را هم تهیه نمایید ولی پرسنل کارخانه شما توسط یک فرد متخصص آموزش نبینند نمیتوانید محصول با کیفیتی تولید نمایید. پس توجه به کیفیت آموزش میبایست به اندازه توجه به کیفیت ماشین آلات برای شما اهمیت داشته باشد . اگر خط تولید از یک شرکت معتبر مثلا شرکت تامرز هلند خریداری شود ، مطمعنا جهت آموزش پرسنل کارخانه، چند کارشناس تولید بسیار با تجربه که قبلا در معتبرترین کارخانه های تولید فرنچ‌فرایز اروپا مشغول به کار بوده اند، جهت آموزش اعزام میگردند تا تولید بهترین نوع فرنچ فرایز بر اساس استانداردهای جهانی را به شما آموزش دهند.جهت اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز را از اینجا مطالعه نمایید

حتما مطالعه بفرمایید : مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید فرنچ فرایز

در این مقاله با مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید سیب زمینی نیمه آماده (French Fries Production Line) و همچنین ویژگیهای برخی از ماشین آلات تولید فرنچ فرایز بصورت خلاصه و مختصر آشنا خواهید شد. 

معرفی ماشین آلات اصلی خط تولید بصورت خلاصه و همچنین معرفی مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید فرنچ فرایز که قطعا شما را به این پروژه علاقه مند خواهد نمود.

برای ادامه لطفا کلیک نمایید

نظر شما در مورد این محتوا؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای