آیا خرید خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت اشتباه است ؟

در این مقاله با معایب خرید خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت آشنا میشوید

تکنولوژی قدیمی خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

در ساخت یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت از تکنولوژی بسیار قدیمی استفاده میشود
 

خطوط فرنچ فرایز french fries با ظرفیت پایین از تکنولوژی قدیمی استفاده مینمایند

در حال حاضر همه سازندگان معتبر خطوط فرنچ فرایز در اروپا مانند شرکت تامرز هلند ساخت خطوط تولید خلال سیب زمینی با ظرفیت 500 کیلو در ساعت را سالهاست که متوقف نموده اند و هم اکنون بیشتر شرکتهای چینی پیشنهاد ساخت و ارائه خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت را مطرح مینمایند که قطعا تکنولوژی آن متعلق به سالهای دور میباشد. تکنولوژی قدیمی یعنی مصرف آب و انرژی بیشتر ، تعداد نیروی انسانی و دخالت دست بیشتر و در نهایت ، تولید محصول با کیفیت پایینتر . جهت اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز را از اینجا مطالعه نمایید 
 

مصرف بالای انرژی خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

مصرف بالای انرژی یکی از مهمترین مشکلات یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت میباشد

مصرف انرژی ، آیتم بسیار مهم در آینده

همانطور که قبلا گفته شد ، شرکتهای معتبر اروپایی مانند شرکت تامرز هلند که سازنده خطوط فرنچ فرایز میباشند سالهای زیادی است که دیگر خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگزم در ساعت نمیسازند (علت این موضوع در مقالات دیگر کاملا توضیح داده شده است) و در حال حاضر حداقل ظرفیت پیشنهادی آنان خط تولید فرنچ فرایز ۲۰۰۰ کیلو در ساعت میباشد و به همین علت خطوط فرنچ فرایزی که هم اکنون با ظرفیت ۵۰۰ کیلو در ساعت توسط سازندگان متفرقه مانند سازندگان چینی برای فروش ارائه می‌شوند ساخت اروپا نبوده و استاندارد نمیباشد و تکنولوژی بکار رفته در این خطوط بسیار قدیمی میباشد ، بطور مثال سیستم برش در این خطوط مکانیکی میباشد که یک سیستم منسوخ شده است و یا سیستم پوستگیر سایشی میباشد که بسیار پر ضایعات است و مهمتر از همه اینکه این خطوط توانایی کار 24 ساعته و مداوم برای 7 روز هفته را ندارند. به همین علت مصرف انرژی و آب بالایی دارند که این موضوع هزینه های زیادی را بر تولید کننده تحمیل مینماید.

تعداد بالای نیروی انسانی در خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

تعداد بالای نیروی انسانی و دخالت دست یکی از مهمترین مشکلات یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت میباشد

نیروی انسانی زیاد و حداکثر دخالت دست مشخصه خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو

خطوط فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو در ساعت به علت نیمه اتوماتیک بودن و تکنولوژی قدیمی بکار رفته در این خطوط ، نیازمند تعداد بالای نیروی انسانی و دخالت دست میباشد که این موضوع با تعریف یک خط استاندارد فرنچ فرایز که در آن میبایست همه پروسه تولید بصورت تمام اتوماتیک و با حداقل دخالت دست باشد ، مغایرت دارد و دخالت دست باعث کاهش کیفیت محصول نهایی میگردد.
راندمان پایین خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت
یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت نیمه اتوماتیک میباشد

راندمان ، عامل تعیین کننده سود یک کارخانه

یک خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو در ساعت به علت نیمه اتوماتیک بودن و تکنولوژی قدیمی ، راندمان پایینی دارد و این موضوع باعث سود کمتر تولید کننده و کاهش قدرت رقابت با دیگر تولیدکنندگان فرنچ فرایز میگردد و باعث غیر رقابتی شدن قیمت فرنچ میگردد.

ضایعات زیاد خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت ضایعات بیشتری تولید مینماید

ضایعات ، معضل هر کارخانه تولید فرنچ فرایز

بخشی از سیب زمینی در تمام خطوط تولید فرنچ فرایز با ظرفیتهای مختلف به ضایعات تبدیل میشود که این ضایعات سیب زمینی می‌تواند شامل پوست سیب زمینی ، خلال‌های سیب زمینی و نشاسته سیب زمینی باشد .تفاوت خطوط با تکنولوژی قدیمی  مانند یک خط تولید خلال سیب زمینی ۵۰۰ کیلو با خطوط با تکنولوژی به روز مانند یک خط تولید خلال سیب زمینی ۲۰۰۰ کیلو در ساعت در میزان این ضایعات میباشد. درست است که هر چه ظرفیت بالاتر باشد میزان ضایعات هم بیشتر میشود ولی از طرفی دیگر ، در یک خط فرنچ فرایز جدید و با ظرفیت بالاتر ، به علت بکارگیری تجهیزات پیشرفته تر مانند پوستگیر بخار و سیستم برش با آب و سیستمهای دیگر ، میزان ضایعات بسیار کاهش پیدا مینماید .

عمر پایین خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو عمر پایینی دارد

عمر بالای خط تولید تضمین کننده آینده تولید کننده

یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلوگرم در ساعت عمر کوتاهی دارد . هرچه عمر یک خط تولید فرنچ فرایز بیشتر باشد ، آینده تولید کننده فرنچ فرایز تضمین بیشتری خواهد یافت . ولی منظور از عمر بالای خط تولید چیست ؟ منظور دیرتر مستهلک شدن ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز میباشد. یک خط تولید سیب زمینی منجمد ۵۰۰ کیلو به علت اینکه در حال حاضر توسط تولید کنندگان اروپایی عرضه نمیگردد و در حال حاضر توسط تولید کنندگان متفرقه مانند شرکتهای چینی ارائه میگردد ، به علت کاربرد استیل کم کیفیت و قطعات چینی در ساخت این خطوط ، عمر کوتاهی داشته و زود فرسوده میگردند.

عدم قدرت رقابت در خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

با یک خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت قدرت رقابتی وجود نخواهد داشت

قدرت رقابت ، رمز بقای یک تولید کننده

قدرت رقابت یک عامل مهم در تولید میباشد . یک تولید کننده فرنچ فرایز با یک خط تولید فرنچ فرایز پانصد کیلو قطعا قدرت رقابت کمتری نسبت به یک تولید کننده سیب زمینی منجمد با ظرفیت ۵۰۰۰ کیلو دارد . یک تولید کننده فرنچ فرایز که از خط تولید فرنچ فرایز ۵ تن در ساعت استفاده مینماید حاشیه سود بیشتری را دارا میباشد زیرا هزینه های تولید روی میزان بیشتری محصول سرشکن می‌شوند ولی یک تولید کننده فرنچ فرایز با خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو دارای حاشیه سود کمتری میباشد زیرا هزینه های تولید روی میزان کمتری محصول سرشکن میگردند. 

بازار محدود با خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت

با خرید خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت بازار محدودی پیش رو خواهید داشت

بازار محدود و مشتریان کم اعتبار نتیجه خطوط کوچک تولید فرنچ فرایز

هرچه ظرفیت تولید شما بعنوان یک تولید کننده سیب زمینی نیمه سرخ شده ، کمتر باشد اطمینان داشته باشید که بازار محدودتر و مشتریان محدودتر و کم اعتبارتری خواهید داشت . خریداران بزرگ و عمده فرنچ فرایز شامل هتلها ، کافی شاپ ها ، رستوران‌ها و فست فودها میباشند ، بنظر شما یک رستوران زنجیره ای بزرگ یا یک هتل زنجیره ای معتبر کدام کارخانه تولید فرنچ فرایز  را به عنوان تامین کننده انتخاب مینماید ؟ یک کارخانه با خط تولید فرنچ فرایز پانصد کیلوگرم در ساعت و یا یک کارخانه تولید فرنچ فرایز با ظرفیت بالا که می‌تواند به مشتریانش این اطمینان را بدهد که همواره و در همه فصول فرنچ فرایز با کیفیت عالی ارائه نماید ؟  مشتریان کارخانه های تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو در ساعت و یا کوچکتر ، مصرف کنندگان ضعیف و کوچک و کم اعتباری میباشند که برای آنها کیفیت در اولویت دوم قرار دارد و اولویت اصلی آنها قیمت پایین میباشد و به همین جهت تولید کننده فرنچ فرایز با ظرفیت پایین همواره مجبور است برای رضایت مشتریانش حاشیه سود خود را تا جای امکان پایین بیاورد .
پتانسیل محدود برای توسعه با خط تولید خلال سیب زمینی 500 کیلوگرم در ساعت
با خرید خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت پتانسیل شما برای طرح های توسعه ای محدود میباشد

یک خط کوچک تولید فرنچ فرایز کمکی به طرح توسعه شما نمی نماید

برنامه های رشد و توسعه از ضروریات هر واحد تولیدی میباشد. یک خط تولید خلال سیب زمینی 500 کیلوگرم ممکن است شما را محدود نماید و  درآمد چندانی برای شما به همراه نیاورد تا بتوانید به راحتی ظرفیت تولید را افزایش دهید.
محدودیت در تنوع محصولات با خط تولید سیب زمینی نیمه آماده 500 کیلو در ساعت
با خرید خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت تنوع محصولات شما محدود میباشد

با یک خط کوچک تولید فرنچ فرایز نمیتوانید جوابگوی سلایق متنوع باشید

هنگامی که ظرفیت تولید شما پایین باشد ، مثلا از یک خط تولید سیب زمینی نیمه آماده 500 کیلوگرم در ساعت استفاده نمایید درواقع از یک خط تولید با تکنولوژی قدیمی استفاده می نمایید و در نتیجه نخواهید توانست محصولات متنوع که مناسب سلایق متنوع باشد تولید نمایید زیرا نه ظرفیت خط تولید شما اجازه اینکار را به شما میدهد و نه تکنولوژی بکار رفته در این خط تولید

حتما مطالعه بفرمایید : مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید فرنچ فرایز

در این مقاله با مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید سیب زمینی نیمه آماده (French Fries Production Line) و همچنین ویژگیهای برخی از ماشین آلات تولید فرنچ فرایز بصورت خلاصه و مختصر آشنا خواهید شد. 

معرفی ماشین آلات اصلی خط تولید بصورت خلاصه و همچنین معرفی مزایای سرمایه گذاری در پروژه تولید فرنچ فرایز که قطعا شما را به این پروژه علاقه مند خواهد نمود.

برای ادامه لطفا کلیک نمایید

نظر شما در مورد این محتوا؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۵ رای